close

(4 April 2008)

AFTER WATCHING THE BOWLING MASTER LAST SAT.

THOUGHTS I HAVE AFTER WATCHING THE BOWLING MASTER MATCH LAST SAT. 

After watching the bowling master i had a conclusion. 
If you want to win you must not have the heart to win people but to win yourself by
having confident,making the least mistake and not giving up although you had open
three fame on the beginning.
Anyway is just the beginning you can make up for it. 
Actually after watching the number 1 female bowler New Hui Fen from SSS finish the 9
series game i then come up with this conclusion. 
When she is playing her las game she can't find her strike line and she could not space
her first 3 fames of the game but she did not give up and she manage to pick up space. 
Finally till the six fame she manage to find her strike line and she finish her game
at the score of 178. 
Her highest score is the first game 254 and her lowest score is her last game 178. 
The lowest score in the master game is 138. 

THOUGHS I HAVE AS CHRISTIAN VIEW. 

As christian we will always face more obstacles,challenges and failures in life more 
than the per-believer. 
We (christian)will always notice that pre-believer that is evil and sinful always get
the success in life. 
But when the pre-believers fail, they will fail badly than the christian. 
So we should trust in the Lord and die to our old self that is selfish and 
hoping to get the blessing 
from god such as success in life. 

今天的失败并不意味整个人生从此便暗淡无光,挫折是一份财富,经历是一份拥有。

 

(8 May 2008)

AS WE GROWN UP.

This few week i am having my mid year examination and i suddenly loss the feeling of loving the thing i like , E.g Chinese, 

principles Of Account, Bowling and god. I think my brain is too saturated in the textbooks and notes and my body starting to 

few stress and loss the interest in everything around me. Or maybe it might be like in the process of growing up i start to 

feeling that something don't really value to me anymore.

 

(14 May 2008)

 突然的一时启发。

好久没有用华语来打网制了,

忽然觉得有一点空虚因为年中考试终于到了一个段落不需

要每天啃书和为了安排时间而烦。

忽然想写这么一段:每一件事的发生有好也有坏,

有因必有果,有得必有失,有利也有必,

有人欢喜有人愁,有开始也就有完毕。

所以我觉得我们应该试着去适应,接受,习惯和亮解。

有一些人或许不把这当一回事因为

他们有这喜欢改变,喜欢迎接新的挑战和适应能力非常

强的性格。但有一些人包括我是另一中性格,

不能够接受一丁点的改变不关在日常生活中

或在课业上。竟请期待。

 

(23 May 2008)

 日日想法。

8/5/08
今天忽然有些想法和灵感。
不知为和会感觉夜晚的时间总是特别长。
而我也觉得在夜晚要来临的那段时
间和离开夜晚的时间都特别短。

不知为和我在夜晚特别有感触所以就
会有感而发写一些只有我了解的文字。 
我也觉得我好像爱上每晚和星星相见。
我也开始觉得我以对身边的嗜好失去
了热程,也感到错折感。那应该是从
考完我最有信心的科目的当下的写照
吧。或许还有一些外在因素造就我这
些想法。 这样讲其实是在安慰自己,
换句话来说是在找一个地方砖牛角尖。
但我愿意抒发出来也算是不错了。

20/5/08
我晃然大悟语言和文字在我们的常生
活和人生里扮演了很重要的角色。如
果没有文字我就不能交谈,抒发情感
和当下的心情,体验和感想。时间的
变迁语言也跟着失传。

21/5/08
我突然觉得我身边也有很多人跟我面
临同样的问题是他们伤心的感受和心
情却是双倍的。或许他们选折了逃避
,我选了逆意求生,望好的方面想,
或是我跟他们比起来我比较乐天俳。
我或许选了对我有利的解脱方法。


想法

想法能给你很多东西例如:念头,
毅力,思绪,答案,议建,决定
和突发起想。想法让你坚强,勇
敢和正面的面对问题,不会望坏
的方面想,不会逃避,不会报覆
和砖牛角尖。想法能让我们向好
向坏,向上变得上竞向下变得一
无事处颓废。想法能把我们变成
大好青年也能把我们变成国家的
济生丛。

 

(29 May 2008)

 和朋友吃游的感想。

26/5/08
不知为和我同常和学校同班同学一起
出去都会感到快要止息和有语难言。
我也跟他们走到小学付近。这让我
想起在读小学时在那里度过的时光。
这也让我想起小学时的点点滴滴这
让我想起TANK的《我们小时候〉。

27/5/08
1点11分34秒的这一刻我正坐在东海
岸感受着强烈的太阳但奇怪的事不会
热因为海风平衡了整个温度。好舒服
阿!真是个都不缺,完美的假期。我
真想整个下午都坐在这享受着海风。
突然觉得很有灵感作艺术。例如:写
歌和拍照。整个就沉浸在其中。

 

(9 October 2008)

FINALLY I FOUND A FLOATED BOARD TO GRAB ON.

Today i just feel that i am super stupid because i spend all my time changing my blogskin and in the end i did not 
manage to change the blogskins and i end up deleted the blog. So i deceided from today onwards i will blog all my
feeling and daily stuff here. After i deleted my blog i feel about regreat as all the photo i had take and posted 
in the blog post is gone forever! Anyway hope that the system here in wretch can at least help me finish the task 
of blogging. Hope that i change my blog to wretch my friend still can get me.I think i will need sometime to adapt
to the setting and structure of wretch. As the last time i used wretch to blog was like beginning of the year,till 
now i then found out that the setting had change. Maybe i change to wretch i might feel more comfortable to blog 
in chinese to express myself better. As my 'N' lvl has end so i hope that i can spend more time to blog and know 
friend from wretch,soon i hope that people that read my blog can add me as friend. Good night,sweet dream.
God Bless You!

(12 October 2008)

 ACTIVIES THAT TAKE PLACE AFTER EXAM. 

Finally i found some time to fork out for doing so sport. As my school had organise a telematch for the four 4
normal stream that had finish the 'N' lvl. The PE department had organise 16 games for us to play but in 3 hours
we only manage to finish 5 games. Outing the whole telematch my class got number 4 but at least we won it with 
our hands and glory as the class that got first and second they cheated in the games. After playing the game we
went to the AVA to watch a moive then after that i went home. As i was waiting for the bus at the bus-stop i saw
the thick skin guy standing behind so i just act that i never saw him and you guess what he do next? He to stand 
in front at a angle that my left eyes can see, i quickly took out my MP3. At this very stressful and blank 
moment the but finally came and i quickly board the bus. After i went home i spend sometime watching television
and some snack before going to the dentist to get the root canal treatment. To my surprise i did receive the
root canal treatmeant before when i was in primary from the school dentist but the amount of pain is totally 
different because the school dentist did not inject the injection but the dentist at the surgery did. The 
treatment only takes about 5 minutes and the next treatment is on the coming friday 9am.

 

(18 October 2008)

 FUN TRIP TO SENTOSA WITH SHOOTING STARS SISTERS.

 

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    vivienLeeHS 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()